Regulamin Festiwal Restauracji
Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z Platformy internetowej znajdującej się pod adresem elektronicznym festiwalrestauracji.pl, której administratorem i właścicielem są Organizatorzy: Bachleda Hotel Sp. z o.o. oraz Bachleda Hotel Zakopane Sp. z o.o. , zwani w dalszej części regulaminu Organizatorami.
DEFINICJE
- Przelewy24 – to bramka płatnicza obsługiwane są przez spółkę PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, będąca dostawcą usług płatniczych w zakresie płatności realizowanych za pomocą płatności elektronicznych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych. Działalność Przelewy24 podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. Przelewy24 nie jest bankiem, nie prowadzi działalności o charakterze bankowym, a czynności dokonywane w ramach Serwisu nie mają charakteru czynności bankowych.
- Gość – podmiot posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, korzystający z Platformy na podstawie i zgodnie z Regulaminem
- Konto – bezpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną; wydzielona indywidualnie Gościowi część Platformy, w której gromadzone są dane dotyczące Gościa oraz jego aktywności w ramach Platformy
- Menu Festiwalowe – zestaw 3 dań (w zależności od wyboru Gościa) oferowanych przez Restauracje biorące udział w festiwalu w cenie 79,99 zł (siedemdziesiąt dziewięć złotych) brutto
- Platforma – serwis internetowy prowadzony pod adresem festiwalrestauracji.pl w ramach Festiwalu Restauracji, w szczególności umożliwiający zawieranie Umów
- Polityka Prywatności – dokument regulujący bezpieczeństwo ochrony prywatności i przetwarzania danych osobowych Gości; Polityka Prywatności stanowi załącznik do Regulaminu dostępny pod adresem https://festiwalrestauracji.pl/regulamin
- Profil – profil Restauracji będący podstroną Platformy, na której znajdują się szczegółowe warunki świadczenia w postaci możliwych do wyboru Menu oraz opis wchodzących w zakres każdego Menu dań, oraz umiejscowienie lokalu Restauracji
- Regulamin – niniejszy regulamin Platformy wraz z Polityką Prywatności
- Restauracja – lokal gastronomiczny, użytkownik Platformy, biorący udział w Wydarzeniu, świadczący Menu
- Rezerwacja – elektroniczne potwierdzenie realizacji Usługi oraz zawarcia Umowy, przesyłane Gościowi na jego adres e-mail.
- Umowa – umowa o świadczenie Menu na rzecz Gościa, zawarta pomiędzy Organizatorem a Gościem, której ogólne postanowienia stanowią niniejszy Regulamin, zaś indywidualne postanowienia – przesłany przez Gościa formularz Zamówienia
- Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Organizatorów w ramach Platformy, w szczególności polegająca na możliwości złożenia Zamówienia na Menu przez Gościa oraz pośrednictwie w zawarciu Umowy między Gościem a Organizatorami
- Organizatorzy
- Bachleda Hotel Sp. z o.o. z siedzibą w Zakopanem, ul. Krupówki 29, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie XII Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0000436617 NIP: 736-171-65-45, Regon: 122684679
odpowiedzialny za sprzedaż MENU oraz reklamacje w Restauracjach:
- Grand Kasprowy, mieszczącej się przy ulicy Szymaszkowa 20 w Zakopanem
- Góralska Tradycja, mieszczącej się przy ulicy Krupówki 29 w Zakopanem
- Trattoria Parmigiano Zakopane, mieszczącej się przy ulicy Krupówki 29 w Zakopanem
- Zbyrcok Kuchnia Regionalna Zakopane, mieszczącej się przy ulicy Krupówki 37 w Zakopanem
- Karczma Kulig, mieszczącej się przy ulicy Krupówki 45 w Zakopanem
Zwanym osobno Organizatorem nr 1
- Bachleda Hotel Zakopane Spółka z o.o. z siedzibą w Zakopanem (34-500), ul. Tetmajera 16 wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieście w Krakowie, Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000218781, NIP: 7361613414, REGON: 492949088 odpowiedzialny za sprzedaż MENU oraz reklamacje w Restauracji:
- La Prima Zakopane, mieszczącej się przy ulicy Tetmajera 16 w Zakopanem
Zwanym osobno Organizatorem nr 2
- Wydarzenie – aktualna edycja imprezy festiwalowej organizowanej w ramach Festiwalu Restauracji, trwającego od 05 maja do 08 czerwca 2025 r.
- Zamówienie – oświadczenie woli Gościa prowadzące bezpośrednio do zawarcia Umowy i wskazujące istotne i szczegółowe jej warunki, dokonywane przy wykorzystaniu funkcji „KUP MENU” dostępnej w każdym Profilu; Zamówienia można składać drogą elektroniczną poprzez system sprzedażowy Platformy, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w wyznaczone dni w roku, z zastrzeżeniem, że ich realizacja odbywa się w wybranym przez Gościa dniu Wydarzenia.
I INFORMACJE OGÓLNE
- Organizatorzy nieodpłatnie udostępniają Gościowi niniejszy Regulamin przed zawarciem Umowy na Platformie, a także – na jego żądanie – w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Gość. Dla korzystania z Platformy konieczne jest zapoznanie się z treścią Regulaminu.
- Na podstawie Umowy Organizatorzy zobowiązują się do świadczenia na rzecz Gościa oraz wskazanych przez niego osób, wybranych przez nich Menu w wybranym przez Gościa lokalu restauracyjnym, w dniu i o godzinie zdefiniowanej przez Gościa w Zamówieniu, a Gość zobowiązuje się do zapłaty ceny łącznej Zamówienia Organizatorowi 1 lub Organizatorowi nr 2 zgodnie z Umową w zależności od wybranej Restauracji oraz do przybycia w oznaczonym dniu i o oznaczonej godzinie do Restauracji w celu realizacji Zamówienia.
- Organizatorzy nie zamieszczą na Platformie informacji handlowych ani ofert składanych w formie elektronicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny. W szczególności przepisy dotyczące złożenia oferty w postaci elektronicznej nie mają zastosowania.
- W celu korzystania z funkcjonalności Platformy, po stronie Gościa muszą zostać spełnione następujące minimalne warunki techniczne: (a) urządzenie z dostępem do Internetu umożliwiające wyświetlenie interface Platformy, (b) zainstalowana i zaktualizowana przeglądarka internetowa: Mozilla FireFox 20.0 lub jej nowsza wersja, Apple Safari 4.0 lub jej nowsza wersja oraz Google Chrome 23.0 lub jej nowsza wersja, (c) aktywne konto e-mail; (d) włączona obsługa Cookies.
- Rozliczenia transakcji. Rozliczenia transakcji e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Przelewy24. Dostawcą bramki płatniczej jest spółka PayPro SA.
II ZAMÓWIENIE I ZAWARCIE UMOWY
- Złożenie zamówienia przez Gościa nie wymaga rejestracji
- Gość sporządza Zamówienie poprzez aktywowanie funkcji „KUP MENU” dostępnej na Platformie, a następnie wskazanie: restauracji, ilości osób, które są objęte Rezerwacją, rodzaju Menu dla każdej z tych osób, dnia oraz godziny, w której świadczone ma być Menu na rzecz Gościa i wskazanych przez niego osób. Po skompletowaniu Zamówienia, Gościowi przedstawiane jest jego podsumowanie wraz z ceną łączną ostatecznej zapłaty, które Gość zatwierdza. Platforma umożliwia w trakcie jednej umowy złożenie Zamówienia tylko u jednego z Organizatorów, tylko w jednej Restauracji. W przypadku chęci zawarcia umowy z drugim Organizatorem bądź zakupu menu dwóch Restauracji proces należy powtórzyć ponownie i dokonać zawarcia drugiej umowy. Zamówienie przesyłane jest do Organizatora nr 1 lub Organizatora nr 2 w zależności od wybranego Menu poprzez uaktywnienie przycisku „PRZEJDŹ DO PODSUMOWANIA”.
- Potwierdzając Zamówienie Gość oświadcza, że jest świadom możliwości znajdowania się alergenów w Menu. Szczegółowe informacje Gość może uzyskać telefonicznie kontaktując się z wybraną Restauracją przed wizytą lub w trakcie wizyty u obsługi Restauracji. Restauracja nie ma obowiązku zmiany składników Menu ze względu na ewentualne uwagi Gościa.
- W procesie składania Zamówienia, do chwili uaktywnienia przycisku „KUP MENU” istnieje możliwość wykrywania i korygowania błędów przez Gościa w Zamówieniu i jego modyfikacji, poprzez system sprzedażowy Platformy. Po tym momencie zmiany w Zamówieniu dokonywane są zgodnie z pkt V Regulaminu. Usługodawca udostępnia możliwość składania Zamówień do godz. 23:59 dnia poprzedzającego Wydarzenie.
- Składając Zamówienie, Gość składa Organizatorom ofertę zawarcia Umowy na warunkach wskazanych przez niego w Zamówieniu. Zawarcie Umowy następuje poprzez przyjęcie tej oferty przez Organizatora nr 1 lub Organizatora nr 2 w zależności od wybranego przez Gościa Menu, w momencie otrzymania przez Gościa potwierdzenia warunków Zamówienia oraz jego przyjęcia do realizacji przez Restaurację, wysyłanych w wiadomości elektronicznej przez system sprzedażowy Organizatorów na adres e-mail wskazany przez Gościa w formularzu.
- Utrwalanie, zabezpieczanie i udostępnianie Gościowi treści zawartej Umowy następuje za pośrednictwem systemu sprzedażowego Platformy oraz wysyłana jest na adres e-mail Gościa, podany przez niego podczas składania zamówienia. Gościowi, który złożył Zamówienie i otrzymał oświadczenie o przyjęciu oferty przez wybraną Restaurację zostanie przekazany cyfrowy dokument potwierdzający zawarcie Umowy wraz z jej treścią, w sposób wskazany w zdaniu poprzednim.
- Realizacja Zamówienia następuje w dniu i godzinie wskazanym przez Gościa w Zamówieniu.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do jednostronnego odwołania rezerwacji, która z powodów niezależnych od Organizatorów nie może zostać zrealizowana przez Restaurację. W takim przypadku Organizatorzy mogą zaproponować Gościowi realizację menu w innym terminie lub w innej restauracji. W przypadku braku akceptacji przez Gościa nowych warunków, Umowa zostaje rozwiązana a wpłacona kwota zostanie zwrócona Gościowi w terminie 7 dni, w taki sam sposób, w który dokonywał płatności za Umowę.
III WYKONANIE UMOWY
- W celu prawidłowego wykonania Umowy przez Organizatorów, Gość zobowiązany jest przybyć do wybranej Restauracji w dniu i o godzinie wskazanej przez niego w Zamówieniu. Jeżeli Gość nie zjawi się po upływie 15 minut liczonych od godziny wskazanej przez niego w Zamówieniu, świadczenie Menu uważa się za niemożliwe i Organizatorzy mogą rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym.
- Umowa kończy się po 90 minutach liczonych od godziny wskazanej przez Gościa w Zamówieniu.
- W celu usprawnienia realizacji Umowy, Gość powinien mieć przy sobie Rezerwację (wydrukowaną bądź elektroniczną) dla okazania pracownikowi Restauracji przed przystąpieniem przez niego do świadczenia Menu.
IV CENY I PŁATNOŚĆ
- Ceny podane na stronach Platformy są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT i wyrażone są w złotych polskich.
- Łączna cena Zamówienia obliczana jest według wyborów dokonanych przez Gościa w formularzu Zamówienia, zgodnie ze stawką tam wskazaną. Cena wiążąca wskazywana jest Gościowi w podsumowaniu Zamówienia w momencie jego wysłania do:
Organizatora nr 1 za złożenie zamówienia w restauracji: Góralska Tradycja, Grand Kasprowy, Trattoria Parmigiano, Zbyrcok, Karczma Kulig
Organizatora nr 2 za złożenie zamówienia w restauracji LaPrima
- Kwota należności wynikająca z Zamówienia powinna zostać zapłacona niezwłocznie po jego dokonaniu, nie dłużej jednak niż w ciągu 15 (piętnastu) minut od momentu zawarcia Umowy.
- W przypadku braku płatności, po upływie czasu wskazanego w zdaniu poprzedzającym, zamówienie zostaje automatycznie anulowane.
- W ramach Platformy sposób płatności za Zamówienie ograniczony jest do płatności elektronicznej wykonywanej z góry poprzez bramkę płatniczą Przelewy24, obsługiwanej przez firmę PayPro SA z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowa 8.
- W przypadku chęci otrzymania faktury należy zaznaczyć na Platformie opcję FAKTURA. W związku ze zmianą przepisów o VAT z dnia 01.01.2020r. w przypadku sprzedaży zaewidencjonowanej, przy zastosowaniu kasy fiskalnej, potwierdzonej paragonem, wymagane jest podanie nr nip przed dokonaniem zakupu, czyli w momencie składania zamówienia.
- Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami VAT, do kwoty 450 zł brutto Gość po wcześniejszym zaznaczeniu tego w systemie i podaniu nr nip otrzyma paragon z NIPem.
- Dokument zakupu (paragon lub faktura) zostanie wydany Gościowi podczas realizacji usługi. Istnieje możliwość odebrania dokumentu potwierdzającego zakup wcześniej w wybranym podczas rezerwacji lokalu.
- Dokument zakupu (paragon lub faktura) może być tylko i wyłącznie wystawiony za zamówione menu festiwalowe. Wszystkie inne zakupione podczas realizacji usługi zamówienia zostaną zaewidencjonowane na osobnym dokumencie sprzedaży.
V ZWROTY I WYMIANA
- Prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość, o którym mowa w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827), nie przysługuje Gościom, ponieważ zgodnie z art. 38 pkt. 12) ww. ustawy dotyczy ona świadczenia usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi w oznaczonym dniu lub okresie świadczenia usługi.
- Organizatorzy udostępnią Gościowi możliwość zmiany następujących warunków Rezerwacji nie później niż 72h przed rezerwacją: (a) zmiana daty i/lub godziny realizacji Rezerwacji, z zastrzeżeniem iż będzie ona dotyczyła wyłącznie terminów w okresie tego samego Wydarzenia, (b) zmiana Menu, jednakże w tej samej restauracji, pod warunkiem istnienia faktycznej możliwości takiej zmiany po stronie Organizatorów oraz Restauracji.
- Gość nie może rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym (anulować rezerwację).
- W przypadku chęci zmiany zamówienia dostarczonego do Organizatorów Gość musi skontaktować się z Organizatorem mailowo i wysłać zapytanie na adres festiwal@bachleda.pl
VI NEWSLETTER
- Usługa Newslettera świadczona jest bezpłatnie przez Organizatora na rzecz Gości, którzy dobrowolnie wyrażą na to zgodę.
- W celu zasubskrybowania Newslettera, Gość może wykonać jedną z następujących czynności: (a) zamawia poprzez formularz dostępny na stronie www.festiwalrestauracji.pl oraz poprzez podanie swojego adresu poczty elektronicznej (e-mail) usługę Newslettera.
- Z chwilą aktywowania przycisku potwierdzającego zamówienie usługi, pomiędzy Organizatorami a Gościem zostaje zawarta umowa o świadczeniu usługi Newslettera na czas nieoznaczony.
- Gość może w każdej chwili wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera. Rezygnacja z Newslettera następuje poprzez odpowiedni link znajdujący się w stopce każdej wiadomości wysyłanej w ramach Newslettera lub wysłanie takiego oświadczenia woli Organizatorowi.
- Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez Organizatorów jest dobrowolna i w każdej chwili Gość może ją wycofać.
VII PROMOCJE, KODY RABATOWE i VOUCHERY
- Organizatorzy mają prawo tworzyć, ogłaszać i odwoływać wszelkie promocje bez zmiany niniejszego regulaminu.
- Wszystkie kody rabatowe przyznawane Gościom są ważne tylko na tę edycję Festiwalu, na którą zostały przyznane.
- Promocje nie łączą się. Do jednej rezerwacji możliwe jest użycie tylko jednego kodu lub vouchera.
- Nieprawidłowe użycie kodu lub dokonanie rezerwacji bez kodu nie uprawnia do otrzymania zwrotu wartości kodu.
VIII REKLAMACJE
- Gość ma prawo do złożenia reklamacji na funkcjonowanie Platformy oraz realizację Usługi. Dla usprawnienia procesu, zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej dane umożliwiające identyfikację Gościa (imię, nazwisko, adres e-mail, opcjonalnie numer telefonu) ze wskazaniem uzasadnionych zastrzeżeń i uwag do Platformy czy Usługi. Reklamację należy wysyłać na adres festiwalrestauracji@bachleda.pl lub adres siedziby Organizatorów wskazany w pkt 13 Definicji niniejszego Regulaminu. Jeżeli reklamacja wymaga uzupełnienia, Organizatorzy zwrócą się do zgłaszającego reklamację z prośbą o doprecyzowanie lub podanie dodatkowych informacji.
- Reklamację dotyczącą realizacji Usługi przez Restaurację należy zgłosić nie później niż w ciągu 3 (trzech) dni od dnia realizacji Usługi.
- Organizatorzy ustosunkują się do reklamacji w terminie nie późniejszym niż 14 (czternaście) dni od dnia jej otrzymania. Gość otrzyma odpowiedź na adres, z którego została wysłana reklamacja albo na adres, który podał on w zgłoszeniu reklamacyjnym.
XI ZMIANA REGULAMINU
- Organizator ma prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych powodów prawnych (zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub formy działalności Organizatora) lub technicznych (modernizacja infrastruktury Platformy). Przyczyna zmiany Regulaminu każdorazowo jest wskazywana przez Organizatorów.
- Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane są zgodnie z dotychczasową treścią Regulaminu.
XII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
- W zakresie Umów zawieranych między Organizatorem a Gośćmi niebędącymi konsumentami w rozumieniu Kodeksu cywilnego, Organizator ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Gościa niebędącego konsumentem.
- Prawem właściwym dla zobowiązań wynikających z Umów i Regulaminu będzie prawo polskie. Umowy są zawierane w języku polskim.
- Polityka Prywatności stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.
- Kontakt i sposób porozumiewania się między Organizatorami a Gościem:
- listownie: ul. Szymaszkowa 20, 34-500 Zakopane
- mailowo: festiwalrestauracji@bachleda.pl w godzinach pracy Biura Obsługi Gościa:
6. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych ze stosowaniem niniejszego Regulaminu Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wiążącej interpretacji jego postanowień. W przypadku wątpliwości co do stosowania Regulaminu Gość ma w każdym czasie prawo zwrócić się do Organizatorów o dokonanie właściwej wykładni jego postanowień.
Data wejścia Regulaminu w życie: 25.09.2024r.