Regulamin

Regulamin Festiwal Restauracji 

Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z Platformy internetowej znajdującej się pod adresem elektronicznym festiwalrestauracji.pl, której administratorem i właścicielem są Organizatorzy: Bachleda Hotel Sp. z o.o. oraz Bachleda Hotel Zakopane Sp. z o.o. , zwani w dalszej części regulaminu Organizatorami. 

DEFINICJE

  1. Przelewy24 – to bramka płatnicza obsługiwane są przez spółkę PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, będąca dostawcą usług płatniczych w zakresie płatności realizowanych za pomocą płatności elektronicznych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych. Działalność Przelewy24 podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. Przelewy24 nie jest bankiem, nie prowadzi działalności o charakterze bankowym, a czynności dokonywane w ramach Serwisu nie mają charakteru czynności bankowych. 
  2. Gość – podmiot posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, korzystający z Platformy na podstawie i zgodnie z Regulaminem
  3. Konto – bezpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną; wydzielona indywidualnie Gościowi część Platformy, w której gromadzone są dane dotyczące Gościa oraz jego aktywności w ramach Platformy
  4. Menu Festiwalowe – zestaw 3 dań (w zależności od wyboru Gościa) oferowanych przez Restauracje biorące udział w festiwalu w cenie 79,99 zł (siedemdziesiąt dziewięć złotych) brutto
  5. Platforma – serwis internetowy prowadzony pod adresem festiwalrestauracji.pl w ramach Festiwalu Restauracji, w szczególności umożliwiający zawieranie Umów
  6. Polityka Prywatności – dokument regulujący bezpieczeństwo ochrony prywatności i przetwarzania danych osobowych Gości; Polityka Prywatności stanowi załącznik do Regulaminu dostępny pod adresem  https://festiwalrestauracji.pl/regulamin
  7. Profil – profil Restauracji będący podstroną Platformy, na której znajdują się szczegółowe warunki świadczenia w postaci możliwych do wyboru Menu oraz opis wchodzących w zakres każdego Menu dań, oraz umiejscowienie lokalu Restauracji
  8. Regulamin – niniejszy regulamin Platformy wraz z Polityką Prywatności
  9. Restauracja – lokal gastronomiczny, użytkownik Platformy, biorący udział w Wydarzeniu, świadczący Menu
  10. Rezerwacja – elektroniczne potwierdzenie realizacji Usługi oraz zawarcia Umowy, przesyłane Gościowi na jego adres e-mail.
  11. Umowa – umowa o świadczenie Menu na rzecz Gościa, zawarta pomiędzy Organizatorem a Gościem, której ogólne postanowienia stanowią niniejszy Regulamin, zaś indywidualne postanowienia – przesłany przez Gościa formularz Zamówienia
  12. Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Organizatorów w ramach Platformy, w szczególności polegająca na możliwości złożenia Zamówienia na Menu przez Gościa oraz pośrednictwie w zawarciu Umowy między Gościem a Organizatorami
  13. Organizatorzy 
  • Bachleda Hotel Sp. z o.o. z siedzibą w Zakopanem, ul. Krupówki 29, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie XII Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0000436617   NIP: 736-171-65-45, Regon: 122684679 

odpowiedzialny za sprzedaż MENU oraz reklamacje w Restauracjach: 

  • Grand Kasprowy, mieszczącej się przy ulicy Szymaszkowa 20 w Zakopanem  
  • Góralska Tradycja, mieszczącej się przy ulicy Krupówki 29 w Zakopanem 
  • Trattoria Parmigiano Zakopane, mieszczącej się przy ulicy Krupówki 29 w Zakopanem 
  • Zbyrcok Kuchnia Regionalna Zakopane, mieszczącej się przy ulicy Krupówki 37 w Zakopanem 
  • Karczma Kulig, mieszczącej się przy ulicy Krupówki 45 w Zakopanem

Zwanym osobno Organizatorem nr 1

  • Bachleda Hotel Zakopane Spółka z o.o. z siedzibą w Zakopanem (34-500), ul. Tetmajera 16 wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieście w Krakowie, Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000218781, NIP: 7361613414, REGON: 492949088 odpowiedzialny za sprzedaż MENU oraz reklamacje w Restauracji: 
  • La Prima Zakopane, mieszczącej się przy ulicy Tetmajera 16 w Zakopanem 

Zwanym osobno Organizatorem nr 2

  1. Wydarzenie – aktualna edycja imprezy festiwalowej organizowanej w ramach Festiwalu Restauracji, trwającego od 05 maja do 08 czerwca 2025 r. 
  2. Zamówienie – oświadczenie woli Gościa prowadzące bezpośrednio do zawarcia Umowy i wskazujące istotne i szczegółowe jej warunki, dokonywane przy wykorzystaniu funkcji „KUP MENU” dostępnej w każdym Profilu; Zamówienia można składać drogą elektroniczną poprzez system sprzedażowy Platformy, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu w wyznaczone dni w roku, z zastrzeżeniem, że ich realizacja odbywa się w wybranym przez Gościa dniu Wydarzenia.

I INFORMACJE OGÓLNE

  1. Organizatorzy nieodpłatnie udostępniają Gościowi niniejszy Regulamin przed zawarciem Umowy na Platformie, a także – na jego żądanie – w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Gość. Dla korzystania z Platformy konieczne jest zapoznanie się z treścią Regulaminu.
  2. Na podstawie Umowy Organizatorzy zobowiązują się do świadczenia na rzecz Gościa oraz wskazanych przez niego osób, wybranych przez nich Menu w wybranym przez Gościa lokalu restauracyjnym, w dniu i o godzinie zdefiniowanej przez Gościa w Zamówieniu, a Gość zobowiązuje się do zapłaty ceny łącznej Zamówienia Organizatorowi 1 lub Organizatorowi nr 2 zgodnie z Umową w zależności od wybranej Restauracji oraz do przybycia w oznaczonym dniu i o oznaczonej godzinie do Restauracji  w celu realizacji Zamówienia.
  3. Organizatorzy nie zamieszczą na Platformie informacji handlowych ani ofert składanych w formie elektronicznej, w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. –  Kodeks cywilny. W szczególności przepisy dotyczące złożenia oferty w postaci elektronicznej nie mają zastosowania.
  4. W celu korzystania z funkcjonalności Platformy, po stronie Gościa muszą zostać spełnione następujące minimalne warunki techniczne: (a) urządzenie z dostępem do Internetu umożliwiające wyświetlenie interface Platformy, (b) zainstalowana i zaktualizowana przeglądarka internetowa: Mozilla FireFox 20.0 lub jej nowsza wersja, Apple Safari 4.0 lub jej nowsza wersja oraz Google Chrome 23.0 lub jej nowsza wersja, (c) aktywne konto e-mail; (d) włączona obsługa Cookies.
  5. Rozliczenia transakcji. Rozliczenia transakcji e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Przelewy24. Dostawcą bramki płatniczej jest spółka PayPro SA. 

II ZAMÓWIENIE I ZAWARCIE UMOWY

  1. Złożenie zamówienia przez Gościa nie wymaga rejestracji 
  2. Gość sporządza Zamówienie poprzez aktywowanie funkcji „KUP MENU” dostępnej na Platformie, a następnie wskazanie: restauracji, ilości osób, które są objęte Rezerwacją, rodzaju Menu dla każdej z tych osób, dnia oraz godziny, w której świadczone ma być Menu na rzecz Gościa i wskazanych przez niego osób. Po skompletowaniu Zamówienia, Gościowi przedstawiane jest jego podsumowanie wraz z ceną łączną ostatecznej zapłaty, które Gość zatwierdza. Platforma umożliwia w trakcie jednej umowy złożenie Zamówienia tylko u jednego z Organizatorów, tylko w jednej Restauracji. W przypadku chęci zawarcia umowy z drugim Organizatorem bądź zakupu menu dwóch Restauracji proces należy powtórzyć ponownie i dokonać zawarcia drugiej umowy. Zamówienie przesyłane jest do Organizatora nr 1 lub Organizatora nr 2 w zależności od wybranego Menu poprzez uaktywnienie przycisku „PRZEJDŹ DO PODSUMOWANIA”. 
  3. Potwierdzając Zamówienie Gość oświadcza, że jest świadom możliwości znajdowania się alergenów w Menu. Szczegółowe informacje Gość może uzyskać telefonicznie kontaktując się z wybraną Restauracją przed wizytą lub w trakcie wizyty u obsługi Restauracji. Restauracja nie ma obowiązku zmiany składników Menu ze względu na ewentualne uwagi Gościa.
  4. W procesie składania Zamówienia, do chwili uaktywnienia przycisku „KUP MENU” istnieje możliwość wykrywania i korygowania błędów przez Gościa w Zamówieniu i jego modyfikacji, poprzez system sprzedażowy Platformy. Po tym momencie zmiany w Zamówieniu dokonywane są zgodnie z pkt V Regulaminu. Usługodawca udostępnia możliwość składania Zamówień do godz. 23:59 dnia poprzedzającego Wydarzenie.
  5. Składając Zamówienie, Gość składa Organizatorom ofertę zawarcia Umowy na warunkach wskazanych przez niego w Zamówieniu. Zawarcie Umowy następuje poprzez przyjęcie tej oferty przez Organizatora nr 1 lub Organizatora nr 2 w zależności od wybranego przez Gościa Menu, w momencie otrzymania przez Gościa potwierdzenia warunków Zamówienia oraz jego przyjęcia do realizacji przez Restaurację, wysyłanych w wiadomości elektronicznej przez system sprzedażowy Organizatorów na adres e-mail wskazany przez Gościa w formularzu.
  6. Utrwalanie, zabezpieczanie i udostępnianie Gościowi treści zawartej Umowy następuje za pośrednictwem systemu sprzedażowego Platformy oraz wysyłana jest na adres e-mail Gościa, podany przez niego podczas składania zamówienia. Gościowi, który złożył Zamówienie i otrzymał oświadczenie o przyjęciu oferty przez wybraną Restaurację zostanie przekazany cyfrowy dokument potwierdzający zawarcie Umowy wraz z jej treścią, w sposób wskazany w zdaniu poprzednim.
  7. Realizacja Zamówienia następuje w dniu i godzinie wskazanym przez Gościa w Zamówieniu.
  8. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do jednostronnego odwołania rezerwacji, która z powodów niezależnych od Organizatorów nie może zostać zrealizowana przez Restaurację. W takim przypadku Organizatorzy mogą zaproponować Gościowi realizację menu w innym terminie lub w innej restauracji. W przypadku braku akceptacji przez Gościa nowych warunków, Umowa zostaje rozwiązana a wpłacona kwota zostanie zwrócona Gościowi w terminie 7 dni, w taki sam sposób, w który dokonywał płatności za Umowę.

III WYKONANIE UMOWY

  1. W celu prawidłowego wykonania Umowy przez Organizatorów, Gość zobowiązany jest przybyć do wybranej Restauracji w dniu i o godzinie wskazanej przez niego w Zamówieniu. Jeżeli Gość nie zjawi się po upływie 15 minut liczonych od godziny wskazanej przez niego w Zamówieniu, świadczenie Menu uważa się za niemożliwe i Organizatorzy mogą rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym.
  2. Umowa kończy się po 90 minutach liczonych od godziny wskazanej przez Gościa w Zamówieniu.
  3. W celu usprawnienia realizacji Umowy, Gość powinien mieć przy sobie Rezerwację (wydrukowaną bądź elektroniczną) dla okazania pracownikowi Restauracji przed przystąpieniem przez niego do świadczenia Menu.

IV CENY I PŁATNOŚĆ

  1. Ceny podane na stronach Platformy są cenami brutto, zawierającymi podatek VAT i wyrażone są w złotych polskich.
  2. Łączna cena Zamówienia obliczana jest według wyborów dokonanych przez Gościa w formularzu Zamówienia, zgodnie ze stawką tam wskazaną. Cena wiążąca wskazywana jest Gościowi w podsumowaniu Zamówienia w momencie jego wysłania do:

Organizatora nr 1 za złożenie zamówienia w restauracji: Góralska Tradycja, Grand Kasprowy, Trattoria Parmigiano, Zbyrcok, Karczma Kulig

Organizatora nr 2 za złożenie zamówienia w restauracji LaPrima

  1. Kwota należności wynikająca z Zamówienia powinna zostać zapłacona niezwłocznie po jego dokonaniu, nie dłużej jednak niż w ciągu 15 (piętnastu) minut od momentu zawarcia Umowy.
  2. W przypadku braku płatności, po upływie czasu wskazanego w  zdaniu poprzedzającym, zamówienie zostaje automatycznie anulowane.
  3. W ramach Platformy sposób płatności za Zamówienie ograniczony jest do płatności elektronicznej wykonywanej z góry poprzez bramkę płatniczą Przelewy24, obsługiwanej przez firmę PayPro SA z siedzibą w Poznaniu  przy ul. Pastelowa 8. 
  4. W przypadku chęci otrzymania faktury należy zaznaczyć na Platformie opcję FAKTURA. W związku ze zmianą przepisów o VAT z dnia 01.01.2020r. w przypadku sprzedaży zaewidencjonowanej, przy zastosowaniu kasy fiskalnej, potwierdzonej paragonem, wymagane jest podanie nr nip przed dokonaniem zakupu, czyli w momencie składania zamówienia. 
  5. Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami VAT,  do kwoty 450 zł brutto Gość po wcześniejszym zaznaczeniu tego w systemie i podaniu nr nip otrzyma paragon z NIPem.
  6. Dokument zakupu (paragon lub faktura) zostanie wydany Gościowi podczas realizacji usługi. Istnieje możliwość odebrania dokumentu potwierdzającego zakup wcześniej w wybranym podczas rezerwacji lokalu. 
  7. Dokument zakupu (paragon lub faktura) może być tylko i wyłącznie wystawiony za zamówione menu festiwalowe. Wszystkie inne zakupione podczas realizacji usługi zamówienia zostaną zaewidencjonowane na osobnym dokumencie sprzedaży.

V ZWROTY I WYMIANA

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość, o którym mowa w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827), nie przysługuje Gościom, ponieważ zgodnie z art. 38 pkt. 12) ww. ustawy dotyczy ona świadczenia usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi w oznaczonym dniu lub okresie świadczenia usługi.
  2. Organizatorzy udostępnią Gościowi możliwość zmiany następujących warunków Rezerwacji nie później niż 72h przed rezerwacją: (a) zmiana daty i/lub godziny realizacji Rezerwacji, z zastrzeżeniem iż będzie ona dotyczyła wyłącznie terminów w okresie tego samego Wydarzenia, (b) zmiana Menu, jednakże w tej samej restauracji, pod warunkiem istnienia faktycznej możliwości takiej zmiany po stronie Organizatorów oraz Restauracji.
  3. Gość nie może rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym (anulować rezerwację).
  4. W przypadku chęci zmiany zamówienia dostarczonego do Organizatorów Gość musi skontaktować się z Organizatorem mailowo i wysłać zapytanie na adres festiwal@bachleda.pl

VI NEWSLETTER

  1. Usługa Newslettera świadczona jest bezpłatnie przez Organizatora na rzecz Gości, którzy dobrowolnie wyrażą na to zgodę.
  2. W celu zasubskrybowania Newslettera, Gość może wykonać jedną z następujących czynności: (a) zamawia poprzez formularz dostępny na stronie www.festiwalrestauracji.pl oraz poprzez podanie swojego adresu poczty elektronicznej (e-mail) usługę Newslettera. 
  3. Z chwilą aktywowania przycisku potwierdzającego zamówienie usługi, pomiędzy Organizatorami a Gościem zostaje zawarta umowa o świadczeniu usługi Newslettera na czas nieoznaczony.
  4. Gość może w każdej chwili wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera. Rezygnacja z Newslettera następuje poprzez odpowiedni link znajdujący się w stopce każdej wiadomości wysyłanej w ramach Newslettera lub wysłanie takiego oświadczenia woli Organizatorowi.
  5. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez Organizatorów jest dobrowolna i w każdej chwili Gość może ją wycofać.

VII PROMOCJE, KODY RABATOWE i VOUCHERY

  1. Organizatorzy mają prawo tworzyć, ogłaszać i odwoływać wszelkie promocje bez zmiany niniejszego regulaminu.
  2. Wszystkie kody rabatowe przyznawane Gościom są ważne tylko na tę edycję Festiwalu, na którą zostały przyznane.
  3. Promocje nie łączą się. Do jednej rezerwacji możliwe jest użycie tylko jednego kodu lub vouchera.
  4. Nieprawidłowe użycie kodu lub dokonanie rezerwacji bez kodu nie uprawnia do otrzymania zwrotu wartości kodu.

VIII REKLAMACJE

  1. Gość ma prawo do złożenia reklamacji na funkcjonowanie Platformy oraz realizację Usługi. Dla usprawnienia procesu, zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej dane umożliwiające identyfikację Gościa (imię, nazwisko, adres e-mail, opcjonalnie numer telefonu) ze wskazaniem uzasadnionych zastrzeżeń i uwag do Platformy czy Usługi. Reklamację należy wysyłać na adres festiwalrestauracji@bachleda.pl lub adres siedziby Organizatorów wskazany w pkt 13 Definicji niniejszego Regulaminu. Jeżeli reklamacja wymaga uzupełnienia, Organizatorzy zwrócą się do zgłaszającego reklamację z prośbą o doprecyzowanie lub podanie dodatkowych informacji.
  2. Reklamację dotyczącą realizacji Usługi przez Restaurację należy zgłosić nie później niż w ciągu 3 (trzech) dni od dnia realizacji Usługi.
  3. Organizatorzy ustosunkują się do reklamacji w terminie nie późniejszym niż  14 (czternaście) dni od dnia jej otrzymania. Gość otrzyma odpowiedź na adres, z którego została wysłana reklamacja albo na adres, który podał on w zgłoszeniu reklamacyjnym.

XI ZMIANA REGULAMINU

  1. Organizator ma prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych powodów prawnych (zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub formy działalności Organizatora) lub technicznych (modernizacja infrastruktury Platformy). Przyczyna zmiany Regulaminu każdorazowo jest wskazywana przez Organizatorów.
  2. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane są zgodnie z dotychczasową treścią Regulaminu.

XII POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
  2. W zakresie Umów zawieranych między Organizatorem a Gośćmi niebędącymi konsumentami w rozumieniu Kodeksu cywilnego, Organizator ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Gościa niebędącego konsumentem.
  3. Prawem właściwym dla zobowiązań wynikających z Umów i Regulaminu będzie prawo polskie. Umowy są zawierane w języku polskim.
  4. Polityka Prywatności stanowi integralną część niniejszego Regulaminu.
  5. Kontakt i sposób porozumiewania się między Organizatorami a Gościem:
    1. listownie: ul. Szymaszkowa 20, 34-500 Zakopane 
    2. mailowo:  festiwalrestauracji@bachleda.pl w godzinach pracy Biura Obsługi Gościa:

6. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych ze stosowaniem niniejszego Regulaminu Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wiążącej interpretacji jego postanowień. W przypadku wątpliwości co do stosowania Regulaminu Gość ma w każdym czasie prawo zwrócić się do Organizatorów o dokonanie właściwej wykładni jego postanowień.

Data wejścia Regulaminu w życie: 25.09.2024r.